انتخاب بهترین برند گیج فشار (معرفی 7 برند جهانی پرشر گیج)

انتخاب بهترین برند گیج فشار

برای خرید محصول در هر حوزه‌ای همیشه انتخاب برند مناسب برای ما سخت است، شما با محصولات متنوعی روبه رو خواهید شد که در واقع همه یک اصل را دنبال می‌کنند اما با ظاهرهای مختلف شما را سر در گم خواهند کرد. برای انتخاب گیج فشار مناسب و سازگار با فرآیند خود نیز ممکن است دچار تردید شوید، اما باید اذعان داشت که توجه به قابلیت‌های گیج خیلی مهمتر از توجه به برند آن است زیرا…

گیج فشار چیست؟

گیج‌ فشار یکی از پرتکرارترین و در عین حال کاربردی‌ترین عناصر سنجش فشار در تمام صنایع تولیدی هستند. آنها با ساختار مکانیکی ساده‌ی خود، تبدیل به اصلی‌ترین وسیله برای اندازه‌گیری فشار در محدوه رنج‌های گوناگون شده‌اند. انواع مختلفی از پرشر گیج ها در بازار وجود دارد که در ادامه به معرفی اجمالی آنها خواهیم پرداخت:

  • گیج فشار بوردون تیوب: ساده‌ترین نوع  گیج‌ها، بوردون تیوب یا C تیوب‌ها هستند؛ آنها توانایی بالایی در سنجش فشار در محدوده رنج‌های گوناگون داشته و با دقت عملکردهای مختلفی ارائه می‌شوند. بدنه و اتصالات آنها می‌تواند از استیل، برنج، مواد پلیمری و… باشد.
  • گیج فشار دیافراگمی: این نوع از ظاهرشان قابل تشخیص هستند و یک صفحه دیافراگم به آنها متصل است، از گیج‌های دیافراگمی برای اندازه‌گیری سیالات با ویسکوزیته یا دمای بسیار بالا استفاده می‌شود، همچنین برای سنجش فشارهای زیاد نیز مناسبند.
  • گیج فشار کپسولی یا گیج تخم‌مرغی: به دلیل ظاهر این گیج‌ها به آنها دیافراگم تخم‌مرغی نیز گفته می‌شود و کارایی آنها برای زمانی است که فشار کم هدف سنجش باشد.

معرفی برندهای فعال و معتبر در تولید گیج فشار

حالا که به معرفی و کارایی هر کدام از این گیج‌ها پرداخته شد، چگونه بهترین برند گیج را انتخاب کنیم؟

1. گیج فشار ویکا

بدون شک برند آلمانی Wika شناخته شده‌ترین کمپانی در زمینه تولیدات گیج فشار در ایران است و مشتریان بسیار زیادی در بازار دارد. کیفیت بالا، تنوع محصولات و استفاده از متریال با کیفیت از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که مانومتر ویکا دارا می‎باشد. کامل بودن محصولات این کمپانی در تمام زمینه‌ها مثل انواع اتصالات و ترانسمیتر و ترمومتر و غیره باعث شده تا نام پرشر گیج ویکا همیشه به عنوان یک برند قابل اطمینان بدرخشد.

2. گیج فشار ایندومارت

به مرور و با گذشت زمان محصولات کمپانی‌های فعال دیگری نیز راه ورود خود به بازار ایران را پیدا کردند، یکی از آنها گیج فشار indumart بود. ایندومارت یک کمپانی کانادایی است و با دقت بسیار بالایی محصولات خود را طراحی و ارائه می‌کند. به دلیل فعالیت در بازار بسیار بزرگ این حوزه، هر کمپانی سعی بر افزودن یک ویژگی متمایز یا پیشتاز به نسبت سایر رقبا دارد تا محصول خود را به بهترین نحو معرفی کند. به طور مثال، ایندومارت در بعضی از مدل‌های پرشر گیج هایش یک فناوری تعبیه کرده که به استابلایزر شناخته می‌شود و مانع لرزش و ارتعاش عقربه داخلی گیج می‌شود، با استفاده از این قابلیت دیگر نیاز به استفاده از گیج به صورت روغنی نیست و دردسرهای ناشی از پر کردن گیج با روغن حذف خواهد شد.

3. گیج فشار روگر

پرشر گیج Rueger را می‌توان از با کیفیت‌ترین‌های این صنعت دانست و دلیل آن همکاری روگر و اشکرافت که دو کمپانی بزرگ سوئیسی و آمریکایی هستند، می‌باشد. بی‌شک دقت و ظرافت طراحی در تمام محصولات سوئیسی را همه می‌شناسیم و از کیفیت آن اطمینان داریم، این دقت در ساخت گیج‎های فشار روگر نیز کاملا لحاظ شده و استفاده از آنها با بالاترین کیفیت و همچنین رعایت ایمنی توسط خود این کمپانی تایید شده‌است.

روگر تمرکز ویژه‌ای بر تولید گیج برای سنجش در فشارهای بسیار کم و میلی‌باری دارد و محصولات بی‌نظیری برای این محدوده طراحی کرده‌است.

4. گیج فشار نوافیما

نوافیما یکی از تولید کنندگان انواع گیج فشار در اروپا است، این برند با سابقه همواره سعی بر تولید محصولات با دقت و ایمنی بالا داشته و به همین دلیل یکی از معروفترین محصولات این برند، تست گیج آن می‌باشد. از تست گیج نوافیما می‌توان برای سنجش و کالیبراسیون دیگر گیج‌های فشار استفاده کرد.

5. گیج فشار بادوترم

همانطور که گفتیم هر کدام از این برندها با تمرکز بر یک ویژگی خاص، سعی بر اعتبار بخشیدن بر خود دارند و این بدان معناست که تلاش می‌کنند تا حداقل در یک مورد، از رقبای خود عملکرد بسیار بهتری نشان بدهند.

در مورد برند هلندی بادوترم، این ویژگی در طراحی و تولید سیل گیج یا صفحه‌های گوناگون دیافراگم نمود می‌کند. با اینکه Badotherm محصولات دیگری نظیر گیج‌های بوردون تیوب نیز تولید می‌کند، اما در زمینه تولید انواع دیافراگم با متریال گوناگون بسیار مشهور است.

6. گیج فشار Baumer

Baumer که گیج‌های فشار Bourdon را تولید می‌کند، یک کمپانی آلمانی است و کامل‌ترین طبقه‌بندی را برای طراحی و ساخت گیج‌های فشار ارائه کرده‌است. وقتی می‌گوییم کامل‌ترین، منظورمان وجود محصولاتی در تمام طبقات مثل؛ گیج فشار مطلق، گیج کپسولی، گیج فشار با کنتاکت، پرشر گیج سالید فرانت، گیج فشار دیافراگمی و… است.

با نگاهی به این طبقه‌بندی گسترده، متوجه اهمیت در دقت و ساختار اصولی این برند خواهیم شد.

7. گیج فشار پکنز

گیج‌های فشار Pakkens به دلیل ترکیه‌ای بودن این برند در بازار ایران به نسبت رقبای اروپایی خود بیشتر خرید و فروش می‌شوند و در دسترس‌تر هستند. این کمپانی با اخذ تمامی تاییدیه‌های روز دنیا سعی در رقابت با همتایان اروپایی و آمریکایی خود دارد و روز به روز به دلیل کیفیت بالا، بر اعتبار خود می‌افزاید.

بالاخره بهترین برند کدام است؟

اگر تا رسیدن به این نقطه از مقاله هنوز سردرگم هستید و دقیقا مطمئن نیستید که کدام برند برای صنعت شما مناسب است!

اول به این سوالات پاسخ دهید:

  • چه نوعی از فشار هدف سنجش شماست؟
  • محدوده رنج اندازه‌گیری فشار عملیات شما چیست؟
  • سیالاتی که در فرآیند شما وجود دارند، تا چه حد خورنده هستند؟
  • آیا با مواد به شدت ویسکوز یا چسبناک سر و کار دارید؟
  • گیج فشار در چه محیطی نصب می‌شود؟

بعد از پاسخ دادن به این سوالات می‌توانید مناسب‌ترین گیج فشار جهت بالا بردن راندمان فرآیند خود را انتخاب کنید.

نتیجه‌گیری

در نهایت به این موضوع باید اشاره کرد که به دلیل تحریم، ورود این محصولات خیلی سخت شده و عملا هیچ‌کدام از این برندها در ایران نمایندگی فعال ندارند. همچنین کالاهای تقلبی در بازار زیاد است و برای تشخیص کالای اصلی حتما از شرکت‌های معتبر خرید خود را انجام دهید. پیشنهاد می شود این مقاله را جهت تشخیص بهتر گیج ویکا اصلی و تقلبی را مطالعه فرمایید.

یکی دیگر از توصیه‌های ما به شما این است که برای انتخاب گیج فشار مناسب فرآیند خود، حتما محصولی انتخاب کنید که با معیارهای سنجش شما مطابقت داشته باشد، انتخاب یک گیج فشار از برندی که شما نمی‌شناسید اما کاملا با ویژگی‌های سنجش شما برابر است و همچنین برند معتبری است، بسیار بهتر از برند انتخابی شما اما محصول متفاوت با ویژگی‌های فرآیند شماست. در نهایت نیز برای مشاوره بیشتر و خرید انواع گیج فشار با همکاران ما در بخش فنی دقیق صنعت اوپاتان در تماس باشید.

پیشنهاد میشود مقاله مقایسه گیج فشار خشک و روغنی را برای درک بهتر از انواع گیج های فشار مطالعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *